R.S.O.L.
Room for the Study Of Loneliness : space for contemporary art in Overijssel, the Netherlands
Projectruimte;
Huis van the Faculty of In-humanities & praktijk Ton Kruse / Project space; House of the Faculty of In-humanities & practice Ton Kruse Wordt uitgesproken als:
(in het Engels) R - Sol (met de lettergrepen aan elkaar verbonden) / Is pronounced as: R - Sol (with the syllables connected together) |
Doelstelling:
De presentatie van hedendaagse kunst en onderzoek dat ligt op het onderzoeksterrein van the Faculty
De verkoop van hedendaagse kunst, boeken (Theorie) en tijdschriften (Kritiek)
Het geven van lezingen en cursussen
Praktijk Ton Kruse
/
Objective:
The presentation of (visual) contemporary art and research that lies within the field of focus of the Faculty.
The sale of contemporary art, books (Theory) and magazines (Criticism)
Giving lectures and courses
Practice Ton Kruse
De presentatie van hedendaagse kunst en onderzoek dat ligt op het onderzoeksterrein van the Faculty
De verkoop van hedendaagse kunst, boeken (Theorie) en tijdschriften (Kritiek)
Het geven van lezingen en cursussen
Praktijk Ton Kruse
/
Objective:
The presentation of (visual) contemporary art and research that lies within the field of focus of the Faculty.
The sale of contemporary art, books (Theory) and magazines (Criticism)
Giving lectures and courses
Practice Ton Kruse
Not-for-Profit:
Mogelijke opbrengsten worden aangewend voor het realiseren van de inhoudelijke doelstellingen
/
Possible revenues will be used to achieve the substantive objectives
Mogelijke opbrengsten worden aangewend voor het realiseren van de inhoudelijke doelstellingen
/
Possible revenues will be used to achieve the substantive objectives
Visie:
Binnen R.S.O.L. wordt een kunstwerk gewaardeerd om wat het werk autonoom wil en doet, en niet om voor hoeveel geld het verkocht zou kunnen worden of omdat het een groot publiek kan bereiken. Binnen R.S.O.L. is de ongrijpbare sociale status die een kunstenaar krijgt toebedeeld gebaseerd op de inhoudelijke bijdrage die zij of hij met haar of zijn werk heeft geleverd aan de praktijk, en niet op waar haar of zijn werk werd getoond, door wie zij of hij werd genoemd, of voor hoeveel geld haar of zijn werk wordt verhandeld. R.S.O.L. biedt geen systeemkritiek, maar werkt gewoon vanuit een ander waardensysteem. Professionaliteit gaat in R.S.O.L. niet over 'de kost verdienen', maar over een 'goede' beoefenaar van hedendaagse kunst zijn. Kunst terugbrengen naar de kunst zelf, en naar haar beoefenaars: allereerst naar de kunstenaars, maar ook naar degenen die kunst bestuderen en onderzoeken, van kunst houden en werken in de kunst. Kunst als een open, doorgaand, niet lineair proces dat gevoed en gedragen wordt door de onderlinge relaties en translokale (en transhistorische) uitwisseling tussen beoefenaars op verschillende plaatsen in het land en de wereld. R.S.O.L. is een plek om te werken, te discussiëren en te spelen, in de marge van de samenleving en van wat doorgaans wordt beschouwd als de kunstwereld.
/
Vision:
Within R.S.O.L. a work of art is appreciated for what the work wants and does autonomously, and not for how much money it could be sold for or because it can reach a large audience. Within R.S.O.L. the elusive social status that an artist receives is built on the substantive contribution that she or he has made with her or his work to the practice, and not on where her or his work was shown, by whom she or he was mentioned, and for how much money her or his work is traded. R.S.O.L. does not provide a system criticique, but simply works from a different system of values. Professionality is in R.S.O.L. not about 'earning a living', but about being a 'good' practitioner of contemporary art. Taking art back to art itself, and to its practitioners: first of all to the artists, but also to those who study and research art, love art and work in art. Art as an open, ongoing, non-linear process nourished and supported by the interrelations and translocal (and transhistorical) exchanges between practitioners in different places in the country and the world. R.S.O.L. is a place for working, discussing and playing, in the margin of society and of what is generaly regarded to be the artworld.
Binnen R.S.O.L. wordt een kunstwerk gewaardeerd om wat het werk autonoom wil en doet, en niet om voor hoeveel geld het verkocht zou kunnen worden of omdat het een groot publiek kan bereiken. Binnen R.S.O.L. is de ongrijpbare sociale status die een kunstenaar krijgt toebedeeld gebaseerd op de inhoudelijke bijdrage die zij of hij met haar of zijn werk heeft geleverd aan de praktijk, en niet op waar haar of zijn werk werd getoond, door wie zij of hij werd genoemd, of voor hoeveel geld haar of zijn werk wordt verhandeld. R.S.O.L. biedt geen systeemkritiek, maar werkt gewoon vanuit een ander waardensysteem. Professionaliteit gaat in R.S.O.L. niet over 'de kost verdienen', maar over een 'goede' beoefenaar van hedendaagse kunst zijn. Kunst terugbrengen naar de kunst zelf, en naar haar beoefenaars: allereerst naar de kunstenaars, maar ook naar degenen die kunst bestuderen en onderzoeken, van kunst houden en werken in de kunst. Kunst als een open, doorgaand, niet lineair proces dat gevoed en gedragen wordt door de onderlinge relaties en translokale (en transhistorische) uitwisseling tussen beoefenaars op verschillende plaatsen in het land en de wereld. R.S.O.L. is een plek om te werken, te discussiëren en te spelen, in de marge van de samenleving en van wat doorgaans wordt beschouwd als de kunstwereld.
/
Vision:
Within R.S.O.L. a work of art is appreciated for what the work wants and does autonomously, and not for how much money it could be sold for or because it can reach a large audience. Within R.S.O.L. the elusive social status that an artist receives is built on the substantive contribution that she or he has made with her or his work to the practice, and not on where her or his work was shown, by whom she or he was mentioned, and for how much money her or his work is traded. R.S.O.L. does not provide a system criticique, but simply works from a different system of values. Professionality is in R.S.O.L. not about 'earning a living', but about being a 'good' practitioner of contemporary art. Taking art back to art itself, and to its practitioners: first of all to the artists, but also to those who study and research art, love art and work in art. Art as an open, ongoing, non-linear process nourished and supported by the interrelations and translocal (and transhistorical) exchanges between practitioners in different places in the country and the world. R.S.O.L. is a place for working, discussing and playing, in the margin of society and of what is generaly regarded to be the artworld.
oppervlakte tentoonstellingsruimte 40 m², hoogte 3,55 m / exhibition space area 38 m², height 3.55 m
totale oppervlakte / total space : 44 m² - plattegrond / plan
totale oppervlakte / total space : 44 m² - plattegrond / plan